פעילויות עם ילדים בחורף

יש ריח של חורף באוויר, מה שאומר שהגשם, הרוחות והימים הקרים מתקרבים אלינו בצעדי ענק. מה עושים עם הילדים בימים הגשומים הללו? כשאי אפשר לצאת מהבית וגני המשחקים מלאים בשלוליות, כל שנותר לכם הוא להפוך את הבית שלכם לאזור פעילויות ייחודי! איך עושים זאת ואיזה פעילויות קיימות? הכנו לכם מדריך חורפי ומיוחד!

פעילויות עם ילדים בחורף

עבודות יצירה

אחת הדרכים להעסיק את הילדים במהלך החורף, היא באמצעות עבודות יצירה ומלאכת יד. הקדישו כמה שעות ורכשו חומרי יצירה מסוגים שונים, כמו בריסטולים צבעוניים, רצועות סול, מנקבי צורות, דבק פלסטי, וואשי טייפ, טושים בצבעים, צבעי גואש, כדורי קלקר, מספרי זיג-זג, חרוזים ועוד. את כל החומרים ניתן למצוא בחנות יצירה לכל הגילאים, שם וודאי גם יוכלו להמליץ לכם על חומרי יצירה מומלצים ופשוטים לעבודה. בימים גשומים כשאי אפשר לצאת מהבית, תוכלו לשלוף את חומרי היצירה שרכשתם וליצור יחד עם הילדים שלל אלמנטים ועבודות יד מרשימות, החל משלט לדלת, אלבום תמונות מעוצב, מעמד לכלי כתיבה, הכנת כרטיסי ברכה, לוח שעם בעיצוב אישי ועוד מגוון רחב של יצירות שמותאמות לילדים.

טורניר משחקי קופסא

אין דרך נפלאה יותר להעביר את הזמן כמו בטורניר משפחתי למשחקי קופסא. רכשו מבעוד מועד משחקי קופסא מסוגים שונים כמו מונופול, פאזלים, משחקי טריוויה וכו'. כמו כן, כדאי להצטייד בלוח שעם או לוח מחיק ייעודי, כך תוכלו לתעד את הניקוד של המשתתפים במהלך הטורניר.

רעיון נהדר הוא לארגן טורניר משחקי קופסא עם החברים מבית הספר, כך לא רק שתוכלו להעסיק את הילדים שלכם (וילדים של הורים אחרים) לאורך זמן, אלא גם תאפשרו לילדיכם לפתח את כישוריהם החברתיים ולצבור חברויות חדשות עם הילדים בכיתה. אגב, כדאי לקנות פרסים קטנים לכל המשתתפים בטורניר ולחלק לכל אחד שי צנוע בתום המשחק.

קולנוע ביתי

מתי בפעם האחרונה הפכתם את סלון הבית לקולנוע ביתי? תחילה כדאי להצטייד (או להקליט) מגוון רחב של סרטי ילדים. לאחר מכן ערכו רשימה של כל הסרטים והחליטו יחד עם הילדים באילו ימים יוקרנו הסרטים הללו. בקשו מהילדים להכין כרטיסים לסרט ולעצב פוסטרים לסרטים בהם אתם עתידים לצפות (שזה רעיון מעולה לעבודת יצירה). את הפוסטרים תוכלו לתלות בחלל הסלון הביתי. הזמינו חברים מהגן ומבית הספר, חלקו להם את הכרטיסים לסרט הרלוונטי, הכינו פופקורן ושתייה – והנה לכם קולנוע ביתי לימים גשומים!

קורס בישול עם ההורים

הילדים אוהבים לבשל ולהיות במטבח? מעולה! ספרו להם שארגנתם עבורם קורס בישול ביתי, כשבסופו הם יקבלו מכם תעודה מיוחדת. רכשו מוצרי אפייה ובישול הנחוצים לכם בכדי לבשל עם הילדים ואחת לשבוע, הזמינו אותם לשיעור בישול יחד אתכם במטבח, כשכל פעם תבשלו מאכל אחר. לא רק שמדובר בפעילות שתעסיק אותם, זו גם דרך מצוינת ללמד אותם את כל המתכונים המשפחתיים. בסוף הקורס, תוכלו להעניק לילדים תעודה מיוחדת, אותה תוכלו לעצב בתוכנות עריכה חינמיות ולהדפיס במדפסת הביתית.

 

עונת החורף לא חייבת להיות משעממת עבור הילדים. תכננו את הפעילויות השונות ורכשו את כל האביזרים הנחוצים לכם בכדי להוציא אותן לפועל. כדאי לרכוש לוח תכנון חודשי, לשבץ בו את הפעילויות המתוכננות ולתלות על המקרר, כך יהיה לכם לוח זמנים מסודר ומלא בפעילויות מהנות ומרתקות.