יצירה לילדים לחופש

במהלך השנה ישנם כמה חופשים עיקריים, החופש הגדול, חופשת חג הפסח וחופשת סוכות. אלה הם החופשים הארוכים בשנה אליהם מצטרפים גם סופי השבוע וחופשות החג השונות. אחת הדרכים להעסיק את הילדים לזמן ממושך בחופשים ההלו היא באמצעות יצירה. עבודות היצירה מאפשרות לילדים לפתח את הדמיון, לחשוב, ליצור, להיעזר באביזרים שונים המפתחים את יכולותיהם המוטוריות ובעיקר – מדובר בפעילות מהנה ומרתקת במיוחד. אם אין לכם עדיין פינת יצירה לילדים בבית – זה הזמן להקצות מקום עבור אחת כזו.

אז אילו יצירות ניתן להכין עם הילדים במהלך החופש? הנה כמה הצעות מדליקות:

מסגרת לתמונה

בקשו מהילדים לבחור תמונה שהם אוהבים במיוחד בכדי שיוכלו ליצור עבורה מסגרת מעוצבת לפי טעמם. בכדי ליצור את המסגרת תצטרכו קרטון ביצוע, סול צבעוני, סול מנצנץ, דבק דו צדדי בעל נפח, בריסטולים צבעוניים, כפתורים, אבני הדבקה ועזרי יצירה לפי דמיונכם. חתכו את קרטון הביצוע (ריבוע מס' 1) כך שיהיה גדול יותר מהתמונה (הניחו את התמונה באמצע והוסיפו שוליים של כמה ס"מ). לאחר מכן צרו ריבוע נוסף באותו הגודל (ריבוע מס' 2).

כעת חתכו את מרכז הקרטון של ריבוע מס' 1 בדיוק לפי גודל התמונה כך שתיווצר מסגרת. הדביקו על קרטון מספר 2 בריסטול בהתאם לגודלו ולאחר מכן הדביקו את התמונה במרכז. על קרטון מס' 1 הדביקו בריסטול צבעוני בדיוק לפי מידותיו (רצוי להדביק בריסטול משני צדי הקרטון).

בשלב זה יש להדביק את המסגרת שיצרתם על קרטון מס' 2 באמצעות דבק דו צדדי נפוח (הוא יקנה למסגרת נפח ומראה תלת מימדי). שימו לב שכרגע יש לכם מסגרת לתמונה שאינה מעוצבת. לכן השלב הבא יהיה עיצוב המסגרת. הילדים יוכלו לעצב אותה כרצונם ובתום העיצוב, הדביקו מגנט בגב התמונה או מתלה – כך יוכלו לתלות אותה על המקרר או הקיר.

שלט לחדר

אם דלתם של הילדים עדיין לא מתהדרת בשלט כניסה לחדר הנושא את שמם, כנראה שזה בדיוק הזמן הנכון לעשות זאת. באמצעות קרטון ביצוע\שלט עץ, דבק דו צדדי, סול צבעוני, בריסטולים צבעוניים, אבני קישוט ועזרי יצירה נוספים, הילדים יוכלו להכין שלט כניסה ייחודי וקסום לחדרם.

דמויות לתיאטרון בובות

ילדים אוהבים להמחיז סיטואציות מחיי היום יום, לרוב הם עושים זאת באמצעות בובות ודגמים שברשותם. מדוע שלא תאפשרו להם לבנות בובות ולהציג הצגות במפגשים המשפחתיים? רכשו מקלות ארטיק עבים, בריסטולים צבעוניים, עיניים זזות, חוטי צמר (עבור הכנת שיער) ועוד. מקלות הארטיק ישמשו את הילדים בכדי לאחוז את הבובות שיכינו וידביקו לקצה המקל, כך יוכלו להציג בעזרתם הצגות תיאטרון יצירתיות, הם יוכלו לשאוב השראה מסיטואציות יומיומיות או מהדמיון המופעל בזמן שהם שוהים בפינת הרופא בגן הילדים, בגן השעשועים ובמשפחתון. למיטיבי הלכת, ניתן לקחת קופסת נעליים או קופסת קרטון ולהכין בתוך קופסה זו תפאורה עבור תיאטרון הבובות של הילדים.

אוריגמי

אמנות הקיפול היפנית מגיעה בכמה רמות קושי. תוכלו לרכוש ספר אוריגמי המלמד בשלבים כיצד לקפל את דפי האוריגמי לכדי יצירת אלמנטים ודמויות. אופציה נוספת היא לשוטט ברחבי הרשת ולאתר הדרכות לקיפולי הנייר הייחודיים הללו. באמצעות האוריגמי הילדים יוכלו לעצב אלמנטים מדליקים לקישוט חדרם או שיוכלו להעניק אותם במתנה לקרובי המשפחה. כך או כך, מדובר בפעילות חווייתית העשויה להימשך מספר שעות. חשוב לציין כי פעילות זו תורמת הן לפיתוח המיומנויות המוטוריות של הילדים והן לשיפור מיומנויות קוגניטיביות. קיפולי הנייר מאפשרים לילדים ללמוד להתרכז ולעקוב אחר הוראות בכדי להצליח.

אוריגמי

עיצוב קופסת אחסון

רכשו קופסת עץ בגודל הרצוי יחד עם צבעים ייעודיים, מכחולים ואלמנטים לקישוט כמו אבנים, כפתורים וכו'. אפשרו לילדים לעצב את קופסת האחסון כרצונם ובקשו מהם לחשוב לאיזו מטרה הקופסה יכולה לשמש אותם. תוכלו לתת להם רעיונות לשימוש בקופסה כמו: קופסת תכשיטים, אחסון לכלי כתיבה, קופסה לצעצועים קטנטנים, אחסון לכרטיסי הברכה שקיבלו ויקבלו ועוד.

עיצוב קופסת אחסון

ציור על חולצות

חולצות לבנות יכולות להפוך לחולצות צבעוניות ומדליקות באמצעות צבעי בדים ייעודיים ומכחולים מסוגים שונים. רכשו חולצות לבנות, צבעי בד, מכחולים, חותמות ושבלונות ותנו לילדים להתפרע בעיצוב חולצות אישיות. טרם הפעילות, מוטב לרפד את אזור היצירה בעיתונים ישנים בכדי למנוע לכלוך וצבעים על רצפת הבית.

יצירה מחומרים ממוחזרים

אחת הדרכים לתרום לסביבה וגם להפעיל את הילדים היא ליצור דברים מחומרים ממוחזרים. אספו שלל חומרי מחזור שונים כמו גלילי נייר טואלט, קרטון ביצים, קופסאות של מוצרים, ניירות עטיפה ואף תוכלו לאסוף דברים מן הטבע כמו עלים, צדפים ואצטרובלים – את כל אלה הניחו בקופסה גדולה בפינת היצירה לילדים. חשבו יחד עם הילדים מה ניתן להכין מהשלל שאספתם החל מבית בובות מיניאטורי ועד לקופסאות אחסון מעוצבות. אפשרו לילדים להיות יצירתיים ולהפעיל את הדמיון, אתם עלולים להיות מופתעים לטובה מהרעיונות שיציעו.

 

יצירה עם ילדים בחופש היא פעילות מהנה שיכולה להעסיק אותם במשך שעות. ישנן יצירות מורכבות כמו גם יצירות פשוטות. בחרו את היצירה המתאימה לגילו של הילד, הראו לו סרטוני הדרכה בנושא ורכשו עבורו מגוון רחב של עזרים וחומרי יצירה. כדאי ליצור פינת יצירה לילדים בחלל פתוח בבית ולמקם שם את מגוון החומרים, כך הילד יוכל ליצור ולהכין דברים בכל זמן שירצה. חופשה נעימה ויצירתית!